akciğer kanseri tedavisi

Akciğer Kanseri Tedavisi

Akciğer kanseri tedavisi mültidisipliner bir yaklaşımla yapılmalıdır. Tedavi sürecinde göğüs cerrahının yanında göğüs hastalıkları, radyasyon onkologu, medikal onkolog, radyoloji uzmanlarından oluşan bir ekip tarafından koordine edilir.

Akciğer kanserinde tedavi seçeneği öncelikle cerrahidir diğer tedavi seçenekleri olan radyoterapi ve kemoterapi yardımcı tedavi yöntemleridir. Cerrahinin yapılamayacağı durumlara yani ileri evre akciğer kanserlerinde başvurulan yöntemlerdir.

Öksürük, balgam çıkarma, öksürüğün karakter değiştirmesi, balgamın karakter değiştirmesi, balgamda kan görülmesi, kirli-kokulu balgam çıkarması, göğüs ağrısı gibi şikayetler akciğer kanserini işaret ediyor olabilir ve bu hastaların mutlaka tetkik edilmesi gerekir.

Ailede hikayesi olanlar en ufak bir şikayette check-up süresini beklemeden mutlaka hekime görünmesi gerekiyor. Bazı durumlarda  tarama amaçlı bronkoskopinin de yapılmasını öneriyorum.

Akciğer kanserinde tedavi yöntemlerinde ameliyat oranları yüzde 15-20 gibi.

Tümörün hücre tipi tayininden sonra PET CT, beyin MR, gerekirse kemik, batın MR’ları ya da vücudun başka bir yerlerinin MR’ larını çekmek gerekir. Bu taramaları yapıp hastanın vakit kaybetmeden eğer ameliyata uygunsa ameliyat seçeneği değerlendirilmeli, ameliyata uygun değilse de diğer tedavi seçeneklerine bir an önce başlanmalı.

Kişinin bu süreçte vakit kaybetmemesi çok önemli. En geç 15-20 gün içinde tedavilerin başlanması hastanın yaşam kalitesi ve tedavi başarısı açısından önem taşıyor. Akciğer kanserinin tedavi planı multidisipliner plan içinde yapılmalıdır.”

Akciğer kanseri her zaman kişiye özel olmalıdır. Cerrahi tedavi de cerrahi sonrası onkolojik tedaviler de kişiye özel olarak planlanır. Standart gibi görünse de bu tedaviler, kişiye özel bazı faktörler vardır.

Bu faktörleri sıralamak gerekirse; akciğer kanserinin evresi, kanserin hücre tipi (Küçük hücreli akciğer kanserinin cerrahi tedavisi çok çok sınırlıdır), moleküler genetik testlerin durumu, kişinin performansı ( kişinin beslenme şekli ve hayat şartları, kişinin psikolojisi gibi durumlar) şeklindedir.

Son yıllarda tüm cerrahi branşlarda olduğu gibi göğüs cerrahisinde de minimal invazif (Küçük kesi ile yapılan ameliyatlar) yöntemler tercih edilmektedir. Bunlar videotorakoskopik (VATS) ve robotik (RATS) ameliyatlarıdır. Ancak burada bilinmesi gereken hangi yöntemle ameliyat edilirse edilsin kanser tedavisinin başarısı kanseri tamamen temizlemektir.

Minimal invazif ameliyatların en büyük avantajı komplikasyonları minimuma indirmesidir. Öte yandan ameliyat sonrası hasta daha az ağrı hisseder, hastanede kalış süresi azalır. Onkolojik tedavi gerekse bile bu hastaların tedaviye yanıtı daha başarılı oluyor.

Bu linke tıklayarak muayenehanemizi ziyaret edebilirsiniz.

Basın

Bize yazın, en kısa zamanda dönüş yapacağız.